Dijalozi - Antun Motika u suvremenon kontekstu

IzlozbaSuvremeniUmjetniciEVENT

Grad Pula / UO za kulturu
Zbirka umjetnina Grada Pule
Zbirka Antun Motika

DIJALOZI: Antun Motika u suvremenom kontekstu

ANTUN MOTIKA / DAVOR SANVINCENTI

Epizoda: svjetlo i apstrakcija

Kustosica: Branka Benčić

15. 12. 2016. – 1. 4. 2017.

Gradska galerija Pula
Kandlerova 8

Otvorenje izložbe: 15. 12 u 20 sati

Dijalozi suvremenih umjetnika s radovima Antuna Motike serija je povremenih izložbi Gradske galerije Pula – Zbirke umjetnina Grada Pule i Zbirke Antun Motika, kojima se nastoji aktualizirati manje poznat i neistražen opus eksperimenata Antuna Motike sagledavajući ga u suvremenom kontekstu.

Prva epizoda strukturira se kao dijalog dva umjetnika različitih generacija i poetika, a prvi pozvani umjetnik koji sagledava nasljeđe raznolike umjetničke prakse Antuna Motike je Davor Sanvincenti.

Izložba predstavlja specifičan pogled Davora Sanvincentija na svjetlosne eksperimente Antuna Motike. Uključuje istraživanja prirode boje, pigmenta, svjetla, “tekućeg slikarstva” ili “muzike svjetla” – putem kojih oba umjetnika grade specifičnu “poetsku metastrukturu”.

U interpretacijama koje su dio Sanvincentijeve umjetničke prakse moguće je prepoznati određene udaljene dispozitive i veze između radova. Angažirajući stare i nove tehnologije, analogne i digitalne medije i prakse, danas nam Sanvincenti može predstaviti i učiniti vidljivim niz mogućnosti projiciranih slika kakve je zamišljao i Antun Motika. Radovi Davora Sanvincentija koji nastaju u dijalogu s odabranim fragmentima Motikina opusa prevode neke ideje u drugi medij u tijeku tehnoloških promjena i inovacija.

Tragove radova Antuna Motike nalazimo u pigmentima i mrljama na stakalcima dijapozitiva, a njihova projekcija upućuje na organsku povezanost formi, dok kratki apstraktni eksperimentalni film Disintegration within the magnetic loop istražuje materijalnost filma. Drugim medijem ali razumljivim jezikom, prisutne ogrebotine i izgaranje trake bliske su Motikinim povećanjima, makro prizorima organske materije, dok pripadajući light box, poput herbarija, kao što je to radio Motika, između dva stakla konzervira filmsku traku.

U kontekstu takvog nasljeđa - poetske bliskosti i povijesne udaljenosti susreću se vizualni i filmski eksperimenti Davora Sanvincentija i slikarstvo svjetla Antuna Motike.

- Branka Benčić, iz predgovora